Dale nr. 328 New Modern Retro

Dale nr. 328 New Modern Retro

Vanlig pris kr 75,00

Special Price kr 29,00

Lagerstatus: På lager

Vi fastslår: Retro er ganske mye mer enn gamle kofter og tradisjonelle strikkemønstre. Det er også en lengten tilbake til noe opprinnelig og ekte. I en verden av litt for mye todimensjonal skjermaktivitet der det meste forsvinner ut i et virtuelt univers, føles det meningsfullt og viktig å produsere noe med egne hender. Vi liker prosessen, vi elsker resultatet og noe eget å være stolt av.

Søken etter autentisitet slår ut på alle mulige områder. Folket brygger øl, lager pølser, baker mer enn noensinne, elsker kortreist, økologisk og ekte mat. Og vi strikker! Stadig flere strikker. DIY og strikking er fashion, kult, trendy og litt hipster-ish.  Strikke-folket strikker hvor-som-helst og når-som-helst. Strikking er kultur og tradisjon med mening. Det liker vi!

Den nyoppdagete gleden av det å skape med pinner og garn, slår ut i nye mønstre, overraskende mønster- og fargekombinasjoner og nye plagg som hører til i vår egen tid. Det er sånn vi puster nytt liv tradisjonelle håndverk, og det nettopp dette vi nå deler med deg.

Nå frister vi deg med nye, flotte strikkemønster. Med nye border, mønster og strukturer. Og så leker vi oss og lager ny vri på velkjente tema. Vi har utfordringer for deg som vil utfordre deg selv. Men har også tenkt på deg som er en novise på garn-fronten.

I samme tidsånd har vi fokus på de gode råvarene. I garnverden betyr det at vi vil ha ekte varer. Ren, ubehandlet, tradisjonsrik ull. Ull med lanolin som gjør garnet mykere, øker ullas selvrensende egenskaper, og gjør plagget vann­avstøtende. Ull som puster, isolerer og holder deg varm selv når den blir fuktig og våt. Derfor bør du velge ubehandlet ull til ditt neste strikkeprosjekt.

Mer ekte blir det ikke.

Vi gjør oppmerksom på at det ved kjøp av dette heftet kreves at kunden kjøper minimum 3 nøster Dale Garn pr. hefte. Bestillinger som ikke oppfyller kravet vil bli kansellert. 

Les hele katalogen her.

Velg modell i nedtrekksmenyen under, for å se bilder med tilhørende tekstdetaljer for hvert enkelt design.

* Påkrevde felt

Vanlig pris kr 75,00

Special Price kr 29,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Ved kjøp av dette heftet kreves det at kunden kjøper minimum 3 nøster Dale Garn pr. hefte. Bestillinger som ikke oppfyller kravet vil bli kansellert. Vi gjør oppmerksom på at farge-gjengivelsene kan avvike noe avhengig av skjermtype. Garnpartier kan også ha avvik fra fargebad til fargebad.