Aros Sweater

Aros Sweater

Lagerstatus: På lager

Velge farger selv? Da legger du garn (fra garnmenyen) og enkeltoppskrift (Enkeltoppskrifter - PetiteKnit) i handlekurven hver for seg.

Aros Sweater strikkes ovenfra og ned, først frem og tilbake på rundpinnen for å danne halsutskjæringen, og deretter rundt på rundpinnen. Bærestykket er konstruert slik at det først strikkes skulderøkninger på rett- og vrangsiden. Deretter strikkes ermeøkninger, og til slutt strikkes et stykke med raglanøkninger. Halsens vrangbordkant strikkes til slutt ut fra opplukkede m og legges dobbelt. Ermene strikkes rundt på strømpepinner eller med Magic Loop-teknikk.

Aros Sweater har striper i åtte forskjellige farger. Genseren kan også strikkes ensfarget eller i striper med færre farger.

Strikk en prøvelapp for å finne den pinnestørrelsen som gir rett strikkefasthet.

Ønskes en Aros Kjole frem for en Aros Sweater, forlenges bare bolen til kjolelengde.

Denne garnpakken inneholder kun garn til genser, så dersom du ønsker kjole må du legge til mer garn.

Størrelsesguide

Aros Sweater bør ha en bevegelsesvidde (positive ease) på ca. 6 cm i forhold til ditt brystmål. Størrelsene XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL svarer til et brystmål, målt på egen kropp, på 80-85 (85-90) 90-95 (95-100) 100-110 (110-120) 120-130 cm. Målene på den ferdige genseren er angitt på forsiden av oppskriften (merk at disse målene kun gjelder dersom strikkefastheten overholdes). Mål deg selv før du går i gang med å strikke, for å vurdere hvilken størrelse som vil passe deg best. Dersom du f. eks. måler 90 cm rundt om brystet (eller det bredeste sted på din overkropp), bør du strikke str. S. En genser i str. S har overvidden 95 cm og vil i nevnte eksempel gi en bevegelsesvidde (positive ease) på 5 cm.

Dersom du forlenger til kjolelengde, bør bevegelsesvidden (positive ease) om hoftene være 0 cm eller større.

Størrelser: XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL

Genserens overvidde: 90 (95) 99 (105) 116 (126) 135 cm

Lengde (sweater): 54 (55) 57 (59) 60 (62) 63 cm (målt midt bak, ekskl. halskant)

Strikkefasthet: 21 masker x 28 omganger i glattstrikk på pinne 4 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking

Veiledende pinner: Rundpinne 4 mm (60 og 80 og/eller 100 cm), rundpinne 3 mm (40 cm), strømpepinner 4 mm

Materialer: 200-250 (250) 250 (250) 250-300 (300) 300 g Sunday fra Sandnes Garn (50 g = 235 m) sammen med 125 (125) 125 (125-150) 150 (150) 150 g Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn (25 g = 212 m). Ønsker du å forlenge til kjolelengde, kan du regne med at 50 g Sunday rekker til omtrent 21 (20) 19 (18) 16 (15) 14 cm, og 25 g Tynn Silk Mohair rekker til omtrent 20 (19) 18 (17) 16 (15) 14 cm på bolen/skjørtet.

Obs! Fargen Tynn Silk Mohair 6023 Himmelblå (som vises på bildet) er utgått, og i garnpakken erstattet med 6042 Mørk Himmelblå)

Vanskelighetsgrad: ★ ★ ★ ★ (4 av 5).

Fra: kr 1 372,00

Pris valgte størrelse: kr 1 372,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 1 372,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Aros Sweater er en oppskrift fra den populære danske designeren PetiteKnit. Genseren (eller kjole om du heller vil strikke dette) strikkes i Sandnes Garn Sunday og Tynn Silk Mohair. OBS! Garnmengden i denne pakken er beregnet til GENSER.