Novice Cardigan - Mohair Edition Støvet Lys Grønn

Novice Cardigan - Mohair Edition Støvet Lys Grønn

Lagerstatus: På lager

Velge annen farge? Da legger du garn og enkeltoppskrift (fra hhv. garn- og oppskriftsmeny) i handlekurven hver for seg.

Du finner også link til produktene nederst på denne siden.

Novice Cardigan - Mohair Edition er særlig rettet mot nye strikkere. Oppskriften er utførlig skrevet uten forkortelser. 

Novice Cardigan – Mohair Edition strikkes ovenfra og ned. Det vil si at du begynner med å strikke vrangborden i halskanten, deretter bærestykket, deretter bolen og til slutt ermene. Cardiganen strikkes i glattstrikk, mens kantene strikkes i vrangbord. Novice Cardigan – Mohair Edition har et rundt bærestykke. Det dannes ved at det underveis strikkes økninger på fire pinner jevnt fordelt på bærestykket.

Størrelsesguide og mål

Merk at du kun kan utgå fra målene i oppskriften dersom strikkefastheten overholdes.

Størrelsene XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL (4XL) 5XL svarer til et brystmål på omtrent 80-85 (85-90) 90-95 (95-100) 100-110 (110-120) 120-130 (130-140) 140-150 cm. Novice Cardigan – Mohair Edition bør ha en bevegelsesvidde (positive ease) på omtrent 10 cm (dvs. at cardiganen bør være omtrent 10 cm større enn deg i omfang). Det betyder at dersom du f. eks. måler 90 cm rundt om brystet (mål deg selv med et målebånd om brystet eller det bredeste stedet på din overkropp), bør du strikke str. S, som har overvidden 100 cm. Dette gir deg en bevegelsesvidde på 10 cm.

Størrelser: XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL (4XL) 5XL

Cardiganens overvidde: 96 (100) 105 (111) 120 (129) 140 (151) 161 cm

Lengde: 52 (54) 56 (58) 59 (60) 61 (62) 63 cm målt midt bak

Strikkefasthet: 21 masker x 28 pinner i glattstrikk på pinne 4 mm med to tråder silk mohair = 10 x 10 cm

Veiledende pinner: Rundpinne 3,5 mm (80 cm), rundpinne 4 mm (40 og 80 og/eller 100 cm), strømpepinner 3,5 mm

Garnforslag: Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn (25 g = 212 m) eller 200 (200-225) 225 (250) 250 (275) 300 (325) 350-375 g. Merk at det strikkes med to tråder samtidig og at garnforbruket angir det totale garnforbruket. 9 knapper (ø = 15 mm). (Knappene følger ikke med i garnpakken)

Den grønne cardigan på billedet er strikket i to tråde Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn i farven Støvet Lys Grønn (8521).

Vanskelighetsgrad: ★ (1 av 5)

Fra: kr 820,00

Pris valgte størrelse: kr 820,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 820,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Novice Cardigan - Mohair Edition er designet av PetiteKnit. Denne oppskriften er særlig rettet mot nye strikkere. Oppskriften er utførlig skrevet uten forkortelser. Strikkes i to tråder Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn.