Zipper Neck Gråmelert

Zipper Neck Gråmelert

Lagerstatus: På lager

Velge annen farge? Da legger du garn og enkeltoppskrift (fra hhv. garn- og oppskriftsmeny) i handlekurven hver for seg.

Du finner også link til produktene nederst på denne siden.

GARNPAKKEN INKLUDERER 1stk PetitetKnit glidelås i fargen Duegrå

Zipper Neck strikkes ovenfra og ned. Halskanten strikkes i vrangbord som legges dobbelt og strikkes ned. Deretter strikkes skuldrene med økninger på både rett- og vrangsiden, og det strikkes vendepinner for å danne halsutskjæringen. Videre strikkes forstykket og bakstykket. Til slutt strikkes belegget til glidelåsen ut fra hvilende masker, slik at glidelåsen også fremstår pen fra vrangsiden. Glidelåsen monteres til slutt ved å sy den inn mellom de to lagene strikk.

Strikk en prøvelapp for å finne den pinnestørrelsen som gir deg rett strikkefasthet.

Størrelser: XS/S (M/L)

Mål: Bredde: 41 (45) cm, lengde: 27 (29) cm (målt midt bak, eksklusiv halskant)

Strikkefasthet: 17 masker x 24 pinner i glattstrikk på pinne 4,5 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking

20-22 masker x 24 pinner i vrangbord (1 vridd r, 1 vr) på pinne 4 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking (strikkefasthet til halsens vrangbordkant)

Veiledende pinner: Rundpinne 4,5 mm (80 cm), 2 rundpinner 4 mm (80 cm)

Materialer: 200-250 (250) g Alpakka Ull fra Sandnes Garn (50 g = 100 m) strikkes sammen med 50-75 (75) g Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn (25 g = 212 m)

Glidelås 6 mm, minimum 30 cm

Vanskelighetsgrad: ★ ★ ★ ★ (4 av 5).

Fra: kr 745,00

Pris valgte størrelse: kr 745,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 745,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Varmende hals til dame, med glidelås. Design av PetiteKnit. Halsen strikkes ovenfra og ned