Zipper Slipover Gråmelert

Zipper Slipover Gråmelert

Lagerstatus: På lager

Velge annen farge? Da legger du garn og enkeltoppskrift (fra hhv. garn- og oppskriftsmeny) i handlekurven hver for seg.

Du finner også link til produktene nederst på denne siden.

Denne garnpakken inneholder 1stk PetitetKnit glidelås i fargen Duegrå

Zipper Slipover strikkes ovenfra og ned. Halskanten strikkes i vrangbord som legges dobbelt og strikkes ned. Deretter strikkes skuldrene med økninger på både rett- og vrangside, og det strikkes vendepinner for å danne halsutskjæring. Forstykkenes masker settes til hvile mens bakstykkets strikkes. Deretter strikkes forstykkene, og til slutt samles forstykker og bakstykke for å danne bolen, som strikkes rett ned. Det strikkes en vrangbordkant i ermehullet ut fra opplukkede masker. Til slutt strikkes belegg til glidelåsen ut fra hvilende masker, slik at glidelåsen også fremstår pen fra vrangsiden. Glidelåsen monteres til slutt ved å sy den inn mellom de to strikkede lagene.

Strikk en prøvelapp for å finne den pinnestørrelsen som gir deg rett strikkefasthet.

Størrelsesguide

Zipper Slipover bør ha en bevegelsesvidde (positive ease) på ca. 25 cm i forhold til ditt brystmål. Passformen er oversized. Størrelsene XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL (4XL) 5XL svarer til et brystmål, målt på egen kropp, på 80-85 (85-90) 90-95 (95-100) 100-110 (110-120) 120-130 (130-140) 140-150 cm. Målene på den ferdige vesten er angitt på forsiden av oppskriften. Mål deg selv før du går i gang med å strikke, for å vurdere hvilken størrelse som vil passe deg best. Dersom du f. eks. måler 88 cm rundt om brystet (eller det bredeste sted på din overkropp), bør du strikke str. S. En vest i str. S har overvidden 113 cm og vil i nevnte eksempel gi en bevegelsesvidde (positive ease) på 25 cm.

Størrelser: XS (S) M (L) XL (2XL) 3XL (4XL) 5XL

Vestens overvidde: 108 (113) 119 (121) 132 (141) 152 (161) 172 cm

Lengde: 61 (63) 65 (66) 66 (67) 67 (68) 68 cm (målt midt bak, eksklusiv halskant)

Strikkefasthet: 15 masker x 24 omganger i glattstrikk på pinne 5 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking

16 masker x 24 omganger i vrangbord (1 vridd r, 1 vr) på pinne 5 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking (strikkefasthet for vrangbordkant nederst på bolen)

21-22 masker x 24 omganger i vrangbord (1 vridd r, 1 vr) på pinne 4 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking (strikkefasthet på halsens vrangbordkant)

Veiledende pinner: Rundpinne 5 mm (80 og evt. 100 cm), rundpinne 4 mm (40 og 80 cm), strømpepinner eller rundpinner 4,5 mm

Materialer: 400 (400) 450 (450) 500 (500) 550 (550) 600 g Alpakka Ull fra Sandnes Garn (50 g = 100 m) strikkes sammen med 100 (100) 100 (100) 125 (125) 125 (150) 150 g Tynn Silk Mohair fra Sandnes Garn (25 g = 212 m). Glidelås 6 mm, 35 cm.

Vanskelighetsgrad: ★ ★ ★ ★ (4 av 5).

Fra: kr 1 035,00

Pris valgte størrelse: kr 1 035,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 1 035,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Slipover med høy hals og glidelås. Design av PetiteKnit. Strikkes i Sandnes Garn Alpakka Ull og Tynn Silk Mohair