Novise Genser Lys Gråmelert

Novise Genser Lys Gråmelert

Lagerstatus: På lager

Velge farger selv? Da legger du garn (fra garnmenyen) og enkeltoppskrift (Enkeltoppskrifter - PetiteKnit) i handlekurven hver for seg.

Novise Genser er særlig rettet mot nye strikkere. Oppskriften er utførlig skrevet uten forkortelser. Det finnes videohjelp til de forskjellige trinnene i oppskriften her.

Novise Genser er en god basisgenser som strikkes ovenfra og ned. Det vil si at du begynner med å strikke halskanten, deretter bærestykket, så bolen og til slutt ermene. Genseren strikkes i glattstrikk, mens kantene strikkes i vrangbord. Novise Genser har et rundt bærestykke. Det dannes ved at det underveis strikkes økninger på fire omganger jevnt fordelt på bærestykket.

Størrelsesguide

Størrelsene XS (S) M (L) XL svarer til brystmål på omtrent 85 (90) 95 (100) 110 cm. Novise Genser bør ha en bevegelsesvidde (positive ease) på 5-10 cm. Det betyr at dersom du f eks måler 90 cm rundt brystet (mål deg selv med målebånd), bør du strikke str. S som har 98 cm overvidde.

Størrelser: XS (S) M (L) XL

Overvidde: 91 (98) 103 (109) 116 cm

Lengde: Målt midt bak inkl. brettet vrangbordkant i nakken 54 (55) 57 (60) 62 cm

Strikkefasthet: 16 masker x 21 omganger i glattstrikk på pinne 6 mm = 10 x 10 cm

Veiledende pinner: Rundpinne 5,5 og 6 mm (40 cm), rundpinne 5,5 og 6 mm (80-100 cm), strømpepinner 5,5 mm

Garnforslag:

Forslag med enkelt tråd: 250-300 (300-350) 350 (400) 450 g Kos fra Sandnes Garn (50 g = 150 m), farge 1021

Den grå Novise Genser på bildet er strikket i en tråd Kos fra Sandnes Garn.

Fra: kr 594,00

Pris valgte størrelse: kr 594,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 594,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Novise Genser fra PetiteKnit er en god basisgenser som strikkes ovenfra og ned. Spesielt rettet mot nye strikkere.