Lundekvam Herrekofte

Lundekvam Herrekofte

Lagerstatus: På lager

Velge farger selv? Da legger du garn (fra garnmenyen) og Heftet Tema 68 Norske Ikoner (Hefte - Sandnes Garn)  i handlekurven hver for seg. 

Du finner også link til produktene nederst på denne siden.

Størrelse:

(XS)  S  (M)  L  (XL)  2XL  (3XL) 

Plaggets mål:

Overvidde:  (97)  101  (110)  114  (123)  128  (132) cm

Hel lengde ca: (66) 68  (70)  72  (73)  74  (75) cm

Ermelengde ca. 55 cm eller ønsket lengde

Garn:

Sandnes Sisu (80% ull, 20% nylon, 50 gram = ca 175 meter)

Garnalternativ:

Mini Alpakka, Mandarin Petit, Alpakka Silke, Tynn Merinoull og Babyull Lanett.

(Velger du et annet garnalternativ, sjekk løpelengde og vær obs på at plaggets utrykk kan endrtes)

Garnmengde:

Sisu Lys Gråmelert 1032:  (250)  250  (300)  300  (350)  400  (400) gram

Sisu Mørk Gråmelert 1053:  (200)  200  (250)  250  (300)  300  (350) gram

Sisu Mørk Grønn 8063:  (100)  100  (100)  100  (100)  150  (150) gram

Sisu Støvet Lys Grønn 9041:  (100)  100  (100)  100  (100)  100  (100) gram

(Garnmengden er ut ifra oppgitte mål. Ønsker du lengre plagg, husk at du kanskje trenger ekstra garn.)

Tilbehør (følger ikke med i garnpakken):

(9)  9  (9)  10  (10)  10  (10) knapper

Veiledende pinner:

Rundpinne og strømpepinner nr 2½ og 3.

Strikkefasthet:

27 masker glattstrikk på pinne 3 =10 cm

Fra: kr 785,00

Pris valgte størrelse: kr 785,00

* Påkrevde felt

Pris valgte størrelse: kr 785,00

Beskrivelse

Informasjon oppskrift

Koften strikkes nedenfra og opp. Vrangborden strikkes først frem og tilbake, deretter legges det opp oppklippsmasker midt foran, og det strikkes videre rundt. Det felles masker midt foran på forstykket for å forme halsen, videre strikkes mønsteret fram og tilbake. Ermene strikkes rundt. Det klippes opp midt foran og i sidene til ermer. Ermene sys i og det strikkes opp masker midt foran til forkanter. Halskanten strikkes til slutt. Mønsteret er midtstilt slik at det blir likt på hver side av forkantene.

Vanskelighetsgrad: rutinert