Northland Sweater (oppskrift)

Legg i ønskelisten

Northland Sweater strikkes ovenfra og ned, først frem og tilbake på rundpinnen for å danne halsutskjæringen, og deretter rundt på rundpinnen. Bærestykket er konstruert slik at det først strikkes skulderøkninger på rett- og vrangsiden. Deretter strikkes ermeøkninger, og til slutt strikkes klassiske raglanøkninger. Halsens vrangbordkant strikkes til slutt ut fra opplukkede m. Ermene strikkes rundt på strømpepinner eller med Magic Loop-teknikk. Northland Sweater er monteringsfri.

Strikk en prøvelapp for å finne pinnestørrelsen som gir deg rett strikkefasthet. Merk at prøvelappen bør vaskes og blokkes før du måler strikkefastheten, da foreslått garn vokser i vask.

Design fra PetitKnit

Vanskelighetsgrad: ★ ★ ★ (3 av 5).

Pris
60,-

Størrelsesguide:

Størrelser: S (M) L (XL) 2XL

Overvidde: 96 (106) 113 (120) 127 cm

Lengde: 68 (69) 71 (71) 71 cm (målt midt bak uten halskant)

Strikkefasthet: 17 masker x 25 omganger i glattstrikk på pinne 5 mm = 10 x 10 cm etter vask og blokking

Veiledende pinner: Rundpinne 5 mm (60 og 80 og/eller 100 cm), rundpinne 4,5 mm (80 eller 100 cm), rundpinne 3,5 mm (40 cm), strømpepinner 5 og 4,5 mm

Garnforslag: 200-250 (250) 250 (250) 250-300 g Isager Tweed fra Isager Yarn (50 g = 200 m) sammen med125 (125) 125 (125) 125-150 g Angel fra Permin (25 g = 210 m) eller Silk Mohair fra Isager Yarn (25 g = 212 m) eller Sensai fra Ito (20 g = 240 m) (OBS: hvis du strikker med Sensai vil du bruke noe mindre garn enn oppgitt garnmengde på grunn av lengre løpelængde per nøste)

Den brune Nortland Sweater er strikket i Tweed fra Isager Yarn i fargen Chocolate og Angel fra Permin i fargen Oliv/brun (71).

Den gyldne Northland Sweater på bildet er strikket i Tweed i fargen Mustard med en Silk Mohair i farge 63 fra Isager Garn

SKU
Northland Sweater (oppskrift)_PK